Monday, May 2, 2011

随想

4月25日是我的黑色星期一,我对没能兑现承诺,于劳动节和朋友去槟城一事,
一直耿耿于怀,总觉得失去了对朋友的信用,答应了的事就要办到,这是必然的。
枉费了连大帅哥的三天假期,他对朋友的信用让我对他肃然起敬。
还有陈淑盈美女的失望,我实在抱歉,真的是计划赶不上变化。

那才一个小时后,就发现我的新币不见,让老师惊吓也真不好意思,他以为是他弄不见的。
总之,我真的不知道这1008何时人间蒸发,数目也蛮莫名其妙的。

好了,一顿骂是免不了的,对妈妈实在是愧疚的很,怎么就是这么容易惹她生气担心,真是不孝。
我知道她担心我太容易相信人,单纯,糊涂,可是对不起,我需要一些时间改一改。
而且,一直抱着防备心与人相处,是一件很痛苦的事,不是吗?

我知道我说话有时坦率了点,可能会不自觉的得罪了人,
可是创作装饰的话语不是我的专长,我还在学习。
就好像一首曲子,主要的旋律只有简单几十个音符,
可是为了更华丽,装饰音是必要的。
这样曲子不再单调无趣,而更加丰富精彩。
人类就爱这一类的事物。

好了,破大财消大灾,1008不管你们身在何处,希望你们被加以善用。
我会好好的,这一次教训,以后对钱财的管理会更谨慎的。

最近,爱上这首歌的歌词,不管你们听过没,想在这里分享:

When i was a little girl
i swore that i would change the world
when i grew up
nothing else would be enough

Back then it all seemed black and white
But these days i just can't seem to find
the child in me,who always believed
I see it everyday
We settle for safe
And lose ourselves all the way

But if you don't dream big ,what's the use in dreaming
If you don't have faith,there's nothing worth believing
It takes one hope to make the stars worth reaching for
So reaching out for something more

Took a well perfected plan
For me to finally understand,that it's not me
Faith is something i can seeI
I loose the reins and let em go
i broke the chains i fear
That had their hold on me too long
When all i felt was wrong

I've wiped my tears away
Now it's time for a change
No i can't waste another day

Cuz if you don't dream big
what's the use in dreaming
If you don't have faith,there's nothing worth believing
It takes one hope to make the stars worth reaching for
Yeah

So close your eyes and tell me what you see
Between what's real and make believe
There's the path we're all been searching for
So reach out for something more

Than you ever could imagine then more
Don't wait for it to happen

Life's too short for not taking chances
The stars aren't as far as they seem

3 comments:

  1. puan sri WC, don say like tat..i am fine with that..in fact, i do meet up puan sri wenni n hui san..and v have a great time chatting with each other.

    计划改变不了变化。音乐这条路是要牺牲的,加油

    ReplyDelete
  2. wc, don't blame yourself, treat this as lesson and learning opportunity. Look at the bright side, why don't take this as a chance to enlighten you? :) Quotes from article I read recently:-

    "有勇气来改变可以改变的事情,有度量接受不可改变的事情,有智慧来分辨两者的不同" (李开复)

    "不要把失败当作一种惩罚,而应该把失败当作学习的机会" (李开复)

    Likewise, 看开和有度量接受突发事件,别过度介怀。soldier on. 不要把过错当作一种惩罚,而应该把失败当作学习的机会。

    大家加油

    ReplyDelete
  3. 小琦琦。。别责怪自己啦。。人生就是变化多,才精彩。。过去的就算了。。珍惜将来的机会。。加油!!

    ReplyDelete